A RENDSZERGAZDA Nyomtatás
2011. február 10. csütörtök, 11:29

 

Sokan úgy gondolják, hogy egy rendszergazda munkaköre csupán annyiból áll. hogy telepítse a hálózati munkaállomásokra, vagyis a számítógépekre a különböző szoftvereket vagy kicserélje a nyomtató patronjait, ha kifogytak, de ennél azért jóval bonyolultabb feladatokat lát el. Maga egy komplett informatikai hálózat sem csak a fent említett eszközökből áll.  Egy igazi számítógépes rendszer nagyobb, komplexebb és sok mindent magába foglal, a modemtõl a számítógépeken keresztül a megosztásokig, vagy a hálózati nyomtatásig.

computer_troubleshoot_repair

 

Egy rendszergazda tehát mindezt átlátja, optimalizálja a felhasználók igényeinek megfelelően, és felügyeli a rendszert valamint javaslatokat tesz a további fejlesztésekre.


Egy hozzáértő rendszergazda megtervezi a hálózatot, hardveresen és szoftveresen egyaránt. MEGFELELŐ programokat telepít és konfigurál. Vagy önállóan szerzi be a szükséges anyagokat, eszközöket, gépeket, programokat, vagy összeállítja az adott rendszer paramétereinek megfelelő készletlistát, igénylistát. Rálátása van a beszállítók kínálatára és naprakész a legfrissebb fejlesztéseket illetően. Nyilvántartja ezen eszközöket és programokat, gondoskodik az adatok biztonságáról, mentéséről, felhasználói azonosítókat ad ki és tart karban, esetenként elvégzi a technikus munkáját is, hibákat keres és javít. Értelemszerűen ismeri a fontosabb hálózati és asztali operációs rendszerek működését, sőt akár programozási feladatokat is el tud látni.

 

Egy rendszergazda számára elengedhetetlen, hogy folyamatosan képezze magát, beleértve az angol nyelvű szakirodalom követését is, ami nélkül a fejlődés elképzelhetetlen lenne.

 

Nem csak jelentős szakmai tudással kell rendelkeznie, de a jó rendszergazda egyik legfőbb erénye a türelem és az empátia, hiszen sokszor számára triviális kérdésekkel fordulnak hozzá a felhasználók, melyekre minden esetben (még ha a probláma megfogalmazása nem túl szakmai is) megoldást kell találnia. Persze emellett állandóan elérhetőnek kell lenni, mert problémák állandóan adódhatnak vagy fejlettebb problémakezelési eljárásokat alkalmaznia, mint például egy mindenki számára hozzáférhető tudásbázis.

 

Tehát egy jó rendszergazda igen sokoldalú. Értenie kell valamilyen szinten a programozáshoz, tudnia kell használni a csavarhúzót „ha megköveteli a helyzet”, ismernie kell a cég komplett szoftver környezetét, és legfõképp a felhasználók igényeit.